Skoči na glavno vsebino

V vrtcu pri Osnovni šoli Šmarje pri Kopru smo v letošnjem šolskem letu vključeni v projekt RAČek. V sklopu projekta smo v treh oddelkih vrtca, v katerih so otroci stari od 2 do 6 let, uspešno izvedli že drugi niz učnih scenarijev. Njihov osrednji cilj je razvijanje računalniškega mišljenja s pomočjo različnih STEM kompletov. Računalniško mišljenje ne pomeni uporabe računalnika, temveč učenje logičnega razmišljanja, reševanja problemov, razumevanja zaporedij in osnov algoritmov – vse to na način, ki je prilagojen najmlajšim in temelji na igri, raziskovanju in sodelovanju.

V skupini ježki, kjer so otroci stari od 2-4 let, so se spoznavali s prevoznimi sredstvi. Prevozna sredstva so najprej razvrščali glede na to kje vozijo (tračnice, cesta, morje, zrak), nato pa so cestna vozila še urejali glede na barvna zaporedja.

V skupini volkci, kjer so otroci stari 4-5 let, so naredili ”fižolovo mineštro”. Na računalniku so poiskali recept za fižolovo mineštro in natančno določili katera zelenjava sodi v mineštro. Nato so slike zelenjave razvrščali v drevesni diagram po dveh lastnostih (je zeleno/ni zeleno in gre v mineštro/ne gre v mineštro). Na koncu so si s puščicami zarisali pot, da so lahko prišli do lonca z mineštro.

V predšolski skupini lisičke (otroci stari 5-6 let) so se otroci seznanjali z pojmi levo in desno. V parih so se otroci vodili po igralnici in iskali krajše/daljše poti do cilja. Na koncu so v skupinah reševali delovni list, kjer so po navodilih rokavici poiskali pripadajoči par.

Otroci so dejavnosti sprejeli z velikim zanimanjem in veseljem. Z vsakim novim izzivom so postajali bolj samostojni, ustvarjalni in samozavestni. Posebej lepo je bilo opazovati, kako so med seboj sodelovali, si pomagali in skupaj iskali rešitve. Tudi strokovne delavke vrtca smo skozi projekt pridobile nova znanja in izkušnje, ki jih bomo vključile tudi v prihodnje načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela.

Članek je nastal v okviru projekta RAČek, ki ga sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod, za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.

Orodna vrstica za dostopnost